fbpx

אוטומציה שיווקית: 5 סיבות שיגרמו לכם להגיד איך לא עשינו את זה קודם?

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

אוטומוציה שיווקית

כולם מדברים על אוטומציה שיווקית, סוג של מכונת הקסמים שמושכת אליה לקוחות כמו מגנט ומייצרת תהליכי עבודה אוטומטיים בהקשר של ניהול לידים ומכירות. אם גם אתם מנהלים קשרים הדוקים עם לקוחות ועדין לא הכנסתם לחיים אוטומציה שיווקית, זה בהחלט הזמן. הבאנו כאן את כל המידע והסיבות לשלב אותה בעסק שלכם.

אז נתחיל עם כמה תשובות לשאלות בולטות!

אוטומיצה שיווקית מתחלקת למספר של שירותים כגון: אימיייל מרקטינג ובוטים לוואטסאפ. לכן המחיר נקבע לפי השירות לו העסק זקוק. 

היתרונות באוטומציה שיווקית הם רבים ומגוונים אך אחד היתרונות הגדולים ביותר  הוא  קשר ישיר, מהיר ומקצועי עם הלקוח בכל זמן נתון.

כמובן. את שירותי האוטומציה השיווקית ניתן להתאים לפי הצרכים של בית העסק. להוסיף או להוריד את סוג השירות לפי הצורך. 

מהי אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית נקראת גם אוטומציה עסקית, והיא למעשה מגוון פעולות שיווק הנעשות באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם באמצעות מערכות, תוכנות, רובוטים וכו׳. פעולות אלו מאפשרות לשווק בדרך המודרנית עסקים ולהגיע לקהל היעד המדויק של העסק באמצעות שיווק וביצוע קמפיינים או העברת מסרים באופן אוטומטי, ובכך גורמות לשיפור שירות הלקוחות והמכירות.  למעשה, המערכות יודעות לזהות את קהל היעד, באילו אפיקי שיווק הם נמצאים ומה להציע להם ואיך. כך למעשה פונים ללקוח הפוטנציאלי באמצעים המתאימים לאופי שלו ולאופי המוצר או הקמפיין. לצורך הדוגמה, ישנם משתמשים שיקבלו סרטון לצפייה ואילו אחרים יקבלו פוסט בפייסבוק המוביל אותם להשארת פרטים.

למה חייבים אוטומציה שיווקית ומה זה נותן באמת?

ככל ועובר הזמן, אמצעי השיווק נעשים יותר ויותר יקרים, אך יותר מכך – מגוונים. אם בעבר היו שלטי חוצות, פרסום בעיתונים מודפסים ופלייארים שהיו שמים לנו בתיבת הדואר, שכיום אפיקי הפרסום הם יותר אונליין והרבה יותר מגוונים וממוקדים. שיווק בוואטסאפ לדוגמה היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר לאוטומציה שיווקית.  הטכנולוגיה מאפשרת לנו לדייק את קהל היעד שלנו, לשמור איתו על קשר וכמו שאומרים – לזרוק את החץ ישר למטרה מבלי להחטיא. לכן פיתוח אוטומציה הוא חובה לכל בית עסק

אימייל מרקטינג

הדוגמה הטובה ביותר להמחיש אוטומציה שיווקית הוא דרך אימייל מרקטינג המתבצע בדרך של אוטומציה שיווקית. לדוגמה, לקוח הגיע דרך קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות, נרשם לקורס מסוים, ניתן לשמור איתו על קשר באופן אוטומטי דרך המייל. כלומר, הוא יקבל מייל בעת הרישום, יקבל לינק לסיליבוס וגם לאחר הקורס יקבל הצעות שונות לרכישת מוצרים או קורסים שהם המשך לקורס שהיה בו.

בוט לוואצאפ וצ׳אט בוטים

דוגמה נוספת לאוטומציה שיווקית היא על ידי בוט לוואצאפ או צ׳אט בוטים באתרי אינטרנט המתקשרים עם הלקוח באופן אוטומטי ללא כל צורך בנציג שירות שיהיה שם כדי לתת את המידע. לדוגמה, בוט לוואצאפ מאפשר לתת ללקוח מידע ראשוני על השירות 24/7 על ידי תקשורת דו כיוונית אשר יכולה לשלוח ללקוח מידע ולינקים שונים בהתאם לפקודות שנגדיר מראש. כך גם צ׳אט בוטים שיכולים לתקשר עם הלקוח דרך רשתות חברתיות או דרך נכסים דיגיטליים ולתת מידע ראשוני ופרטים על השירותים או המוצרים שונים של העסק.

ביצוע סקרים באופן אוטומטי

עוד דוגמה מעולה לאוטומציה שיווקית היא סקרי שימוש שניתן לבצע באופן אוטומטי מבלי לשלם לחברות סקרים וגם על הדרך לבחון את איכות הקמפיינים שלנו. למעשה, נוכל לפנות למשתמשים שנחשפו לקמפיינים שלנו או ביקרו בנכסים דיגיטליים ולשאול אותם כמה שאלות שיסייעו לנו לבדוק את האפקטיביות של הקמפיינים ולשפר את השירות  – והכל אוטומטי.

למעשה, הבאנו כאן כמה דוגמאות מעולות לאוטומציה שיווקית המאפשרת לבעלי עסקים ליהנות ממגוון רחב של יתרונות ובעיקר לשפר את השירות ללקוח ולהגדיל את הרווחים. התוצאה היא למעשה שיווק מתמשך ללא כל צורך בפעולה אקטיבית וללא צורך בנציג שירות.

ולסיום, קבלו 5 סיבות לשלב אוטומציה שיווקית בעסק

  1. שיפור משמעותי של השירות ללקוח, במיוחד על ידי בוט לוואצאפ וצ׳אט בוטים.
  2. יצירת תדמית של עסק חדשני, טכנולוגי וכזה שהלקוח נמצא במרכז.
  3. אינטראקציה דו כיוונית עם הלקוח, מה שמגדיל את יחס ההמרה.
  4. הפרסום מדיד יותר, מדויק יותר ומגיע לקהל היעד המדויק של המוצר.
  5. הגדלת המכירות בעשרות אחוזים, שזהו אחד היתרונות המשמעותיים!

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!