fbpx
over

כיצד להפוך נטישות עגלה לקונים? המדריך להמרת מבקרים באתר מכירות

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

שיפור אחוזי נטישה הציידים

תוכן עניינים

נטישה בעגלת קניות, שניה לפני מימוש רכישה, הוא עניין כואב ומתסכל אצל כל מי שמוכר מוצרים או שירותים און ליין! 

למי מאיתנו זה לא קורה? אנחנו משקיעים ערימות של כספים בשיווק העסק ובשיפור הנראות העסקית שלנו, במטרה להמיר כמה שיותר לקוחות ומתעניינים.

לאחר ההשקעה, הזמן והכסף בקידום המוצר או השירות אותו אנחנו מנסים למכור, הלקוח מגיע לעגלת הקניות ומחליט לנטוש, רגע לפני שהכניס את כרטיס האשראי.

בעיה זו ידועה לכל, אך יש לנו חדשות טובות: יש פתרון לכך, והוא לגמרי תלוי רק בכם!

נטישה מעגלת קניות - למה זה קורה?

כולנו מכירים את הסיטואציה – אין אדם שלא ניסה להזמין שירות או מוצר באינטרנט והוסחה דעתו באמצע תהליך ההזמנה.

כך קרה שהוספנו את המוצר לסל הקניות, המשכנו לעמוד התשלום, הזנו את פרטי ההתקשרות שלנו, ורגע לפני הכנסת פרטי האשראי, לקחנו צעד לאחור וחשבנו שוב אם "באמת אנחנו צריכים את המוצר הזה".

זו יכולה להיות שיחת טלפון שהסיחה את דעתנו, או כל סיבה אחרת שגרמה לנו לעזוב את תהליך ההזמנה.

אפשרות אחת היא שמדובר בשיקולים כספיים, ואחרת היא היסח דעת או אפילו בעיות טכניות כמו תקלות באתר שלכם או בחברת האשראי (וזה קורה גם לפעמים).

נטישה מעגלת קניות - הפיתרון!

למזלנו, ישנם לא מעט פתרונות לכך. 

הפתרון הנפוץ ביותר עד כה הוא "מפת חום" באתר, שמודדת אזורי השתהות – זהו תוסף בתשלום חודשי לאתר המכירות שלכם, שמאפשר לכם למדוד היכן שוהים בזמן אמת רוב המבקרים שלכם, ולנתח מדוע לא המשיכו לרכישה מנקודה מסוימת.

עם זאת, בשנת 2025 אין צורך לחפש פתרונות מיושנים ויקרים כאלה, משום שניתן להחזיר עגלות נטושות בקלות באמצעות צ'אט בוט לוואטסאפ או באמצעות אוטומציה עסקית בוואטסאפ.

טיפול בנטישת עגלה עם צאט בוט לוואטסאפ

איך זה עובד בעצם?

ישנם תוספים מסוימים (חינמיים או בתשלום), כדוגמת WooCommerce Cart Abandonment Recovery, שיאפשרו לכם לקבל את כל העגלות הנטושות שלכם.

במילים פשוטות: לקבל את פרטיהם של הלקוחות שביקרו באתר שלכם, השאירו פרטי התקשרות לפני עמוד התשלום אך לא המשיכו לרכישה. 

מדובר בשינוי משמעותי, כך שתוכלו לחזור טלפונית או בוואטסאפ לאותם לקוחות ולבדוק איתם מה קרה.

כיצד לשלב את זה בצורה אוטומטית?

כאן נכנסת לתמונה אוטומציה עסקית באמצעות צ'אט בוט בוואטסאפ.

ניתן לשלוח הודעה אוטומטית מיידית X זמן לאחר נטישת העגלה, ולתזכר את הלקוח להשלים את הרכישה שלו. 

אם הלקוח יבחר להתעלם מהודעה זו, ניתן יהיה לשלב סדרת מסרים אוטומטיים בוואטסאפ שיגרמו ללקוח להישאר "במודע" העסקי שלכם ואולי אף לרכוש מכם בשלב מאוחר יותר לאחר "התבשלות" מצדו.

לרוב, לקוחות שרוצים לרכוש מכם ולא בטוחים במאה אחוז לגבי המוצר או השירות, זקוקים לתקופת בשלות מסוימת על מנת לקנות את אמונכם.

לאחר שהלקוח כבר "בשל", הוא ירכוש מכם בקלות יותר. את תקופת הבשלות ניתן לקיים גם באמצעות בוט בוואטסאפ שידע לתזכר, להמליץ ולהציע הצעות שיווקיות שונות ללקוח בהפרשי זמן קבועים מראש.

דוגמה לשימוש באוטמציה עסקית באמצעות צ'אט בוט

יום נטישת העגלה: הודעה בוואטסאפ עם לינק להזמנה והמשך התשלום.

יום למחרת: הודעה נוספת עם קוד קופון בתוקף של כמה שעות ולינק לתשלום.

יומיים לאחר מכן: הודעה נוספת עם המוצר/שירות כולל סרטון הסבר שיגרום לבשלות מסוימת.

שבוע לאחר מכן: הצעה שיווקית הקשורה למוצר/שירות שהלקוח הוסיף לעגלה עם לינק רכישה.

חודש לאחר מכן: שליחת מתנה או הצעה להצטרפות למועדון הלקוחות שלכם תמורת הנחה מסוימת.

כפי שוודאי ראיתם, ניתן לבנות "מסע לקוח" מבוסס זמן נטישת העגלה, כאשר רגע נטישת העגלה מתועד. מכאן ואילך כל הודעה שנשלחת ללקוח תהיה באופן אוטומטי (באותו רגע או יום למחרת או שבוע לאחר מכן).

המטרה: לגרום ללקוח להישאר במודע העסקי שלכם ולרכוש מכם. דעו לכם שאוטומציות בוואטסאפ לנטישות עגלה ממירות פי 80% ויותר מכל אמצעי אחר (כמו מפות חום או אימיילים שיווקיים), בזכות המהירות ומדידת אחוזי הפתיחה של הודעות הוואטסאפ.

איך מתכננים אוטומציה עסקית לנטישת עגלה?

כאמור, אם הגעתם עד לכאן, אתם בוודאי צריכים אוטומציה באתר המכירות אונליין שלכם. 

אבל איך מתכננים ומאיפה מתחילים? 

אז קודם כל, אין חכם מבעל העסק עצמו. אם אתם בעל העסק, אתם מכירים הכי טוב את המוצר או השירות שלכם. 

כל ההכנה המקדימה צריכה להתבצע בנוכחותכם. עדיף ורצוי לעשות זאת עם איש מקצוע או קופירייטר שיידע לנסח את התכנים וההודעות בוואטסאפ השיווקיות, על מנת לגרום ללקוחות לרכוש מכם בכל הודעה אוטומטית שתהיה.

ניתן גם לפנות אלינו ולהתייעץ בנושא. חברת The-Hunters מתמחה באפיון, פיתוח והקמה של מערכות אוטומציה וחיבורים לוואטסאפ רשמי.

נדע לתכנן יחד איתכם מסע לקוח משולב בוואטסאפ והודעות אוטומטיות עד להמרת הלקוח באופן מלא.

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!

WhatsApp