תוכן עניינים
מרחב הדיגיטל סוחף עימו רעיונות מבריקים כל העת, וכך גם עולם האוטומציה העסקית, שגורם לנו לרצות להפוך כל דבר לאוטומטי בעסק שלנו.
ניתן לדעת היכן זה מתחיל, אך לא ניתן לדעת כיצד זה ייגמר. כשמתחילים בתכנון פעולות אוטומציה עסקית, התיאבון לשילוב תהליכים נוספים לייעול העסק שלנו, רק הולך וגובר עם הזמן.
לכן, יותר ויותר עסקים משלבים את אפשרות הסליקה בדיגיטל כחלק בלתי נפרד מקבלת תשלום, ויש לכך יתרנות רבים!
במאמר זה נסקור 10 תהליכי אוטומציה עסקית המשלבים תהליכי סליקה, בהם הלקוח ("הנסלק") יעבור מסע אוטומטי 100% ללא מגע יד אדם, שאנחנו ממליצים לכם לשלב בעסק שלכם.
10 תהליכי אוטומציה לסליקה בדיגיטל
1. הוראת קבע אוטומטית
זהו תהליך סליקה רגיל לחלוטין לשירותים או מוצרים הנמכרים בעלות חודשית. ניתן לסלוק את הלקוח באמצעות אוטומציה באופן מחזורי אחת ל-X זמן, באופן אוטומטי לחלוטין.
2. בקשה להרשאת חיוב מחזורית
אם אין לכם הוראת קבע עם הלקוח אך אתם זקוקים לאישור הלקוח לפני מועד החיוב, ניתן לשלב צ'אט-בוט לוואטסאפ שידע לתזכר את הלקוח במועד החיוב ולבקש את אישורו. הלקוח יקיש על כפתור בוואטסאפ "אני מאשר" והסליקה תבוצע אוטומטית מיד לאחר מכן, וגם תפיק עבורו מסמך קבלה.
3. נודניק תזכורות תשלום
גביית תשלומים היא לא דבר של מה בכך. לקוחות בחיוב מחזורי/חודשי נוטים להיות קשים ולעיתים מתנגדים, דבר שמחייב אתכם להשקיע ולהזיע יותר. ניתן לשלב צ'אט-בוט אוטומטי דרך וואטסאפ שידע "לנדנד" ללקוח בתדירות שונה ומשתנה (כל שעה או כל יום) עם ניסוחים שונים ומזמינים עד לסליקה.
4. תשלום אוטומטי בביט
כידוע, העולם הדיגיטלי העסקי טומן בתוכו אינסוף אפשרויות חדשות, ובין היתר שימוש בכלי סליקה מתקדמים כמו ביט לעסקים. בשונה מאפליקציית ביט החינמית והדי מוגבלת (עד 50 אלף ש"ח עסקאות בשנה קלנדרית), כאן ניתן לסלוק לקוחות דרך ביט ללא הגבלת סכום. הלקוחות שלכם יוכלו לבחור בין סליקה בכרטיס אשראי לבין סליקה באמצעות ביט. גם כאן ניתן לשלב כלי API מתקדמים לזיהוי המשלם ושליחת תזכורות נודניק (ראו סעיף 3) בהתאם.
5. הפקת מסמך חשבונאי לאחר תשלום
כאשר הלקוח שילם לכם בכרטיס אשראי או ביט לעסקים, יש צורך להפיק לו מסמך בנקאי ולשלוח לו (חשבונית מס/קבלה). גם את החלק הזה ניתן לעשות באמצעות מנגנון אוטומציה עסקית. מיד לאחר התשלום וקבלת אישור סליקה מחברת האשראי, ניתן יהיה להפיק מסמך חשבונאי באופן אוטומטי באמצעות API של חברת הנהלת החשבונות שלכם.
6. תהליך זיהוי הלקוח לפני סליקה
שימוש בטכנולוגיות זיהוי כמו זיהוי פנים או קולי יכול לייעל את תהליך האימות של הלקוח לפני ביצוע החיוב. זיהוי אוטומטי יבטיח שהתשלום מתבצע על ידי הלקוח האמיתי ויפחית את הסיכון לסליקות לא מורשות.
7. הצעות רכישה על סמך תשלומים קודמים
באמצעות כלים של אוטומציה עסקית, ניתן להציע אפסיילים (רכישות נוספות) אוטומטיות ללקוחות שביצעו סליקות חוזרות או ללקוחות שהראו נאמנות לרכישות. לדוגמה, לקוח שעשה רכישה בסכום מסויים יקבל הודעה אוטומטית לאחר זמן מסויים עם הצעה לרכישה חוזרת, מה שיגביר את המוטיבציה לשימור הלקוח.
8. איסוף נתוני סליקה אוטומטי
באמצעות אוטומציה, ניתן לנתח נתוני סליקה ולבצע סקרים אוטומטיים לאחר כל רכישה. כך תוכלו לאסוף משוב על חווית התשלום ולבצע שיפורים בתהליכי הסליקה כדי לשדרג את חווית הלקוח.
9. שירות לקוחות אוטומטי לסוגיות סליקה
באמצעות צ'אט-בוטים מתקדמים, ניתן לספק מענה אוטומטי לשאלות נפוצות הקשורות לסליקה, כמו בעיות בתשלום או בקשות לחיוב מחדש. זה מקטין את העומס על צוות שירות הלקוחות ומאפשר מענה מהיר ללקוחות.
10. הפקת דוחות סליקה אוטומטיים
באמצעות אוטומציה עסקית, ניתן להפיק דוחות סליקה אוטומטיים עבור כל העסקאות שביצעתם בפרקי זמן קבועים. כך תוכלו לעקוב אחרי הכנסות, לזהות דפוסים ולבצע ניתוחים של ביצועי התשלומים בעסק בצורה קלה ואפקטיבית.
לסיכום - אוטומציה לסליקה בדיגיטל
אוטומציה עסקית יכולה לשדרג את אפשרויות הסליקה בדיגיטל, ולשדרג את צורת העבודה בעסק שלכם. שדרוג זה יחסוך לכם משאבים רבים, ויספק ללקוחות שלכם חווית קניה מהנה יותר ויעילה הרבה יותר, דבר מכריע בהחלטת הלקוח האם לבצע רכישה נוספת מאותו העסק.
בחברת The-hunters, אנחנו מתמחים באוטומציה כבר 6 שנים, ומספקים שירותים מקצועיים בתכנון, הגהה והטמעת תהליכי אוטומציה עסקית שיכולים לחסוך לכם זמן וכסף. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולגלות כיצד נוכל לסייע בעסק שלכם.