fbpx

איך לייעל את פעילות העסק ולחסוך בזמן ? קבלו 5 פתרונות יצירתיים!

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

ישיבת-צוות-הציידים

מי מאיתנו לא רוצה לייעל את העסק? לשפר תהליכים, לחסוך בזמנים, לשפר את השירות ומה לא… כן, ייעול עסק הוא אחד הכלים החשובים בעידן החדש, זה שיכול לאפשר לכם לעבוד פחות, להרוויח יותר ולהיות תמיד צעד לפני המתחרים שלכם. אם גם אתם חייבים שינוי מרענן בעסק שיוביל לתוצאות חדשות, הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם.

רגע, מה זה לייעל את פעילות העסק?

כל בעל עסק שמע על ייעול העסק, יכול להיות ממנטור עסקי, בהרצאה לבעלי עסקים, בפוסט בפייסבוק או בכלל מהיועץ העסקי שלו. אבל מה זה באמת אומר? ייעול אומר מציאת כשלים או קשיים שונים בעסק ומציאת פתרונות נקודתיים שיכולים להיות טכנולוגיים או ניהוליים. יכול להיות לדוגמה קושי במתן שירות, קושי בשרשרת אספקה, בסגירת לידים של לקוחות וכו׳. לאחר שאנו יודעים את הבעיה, נוכל לשיפור המצב הקיים באמצעות פתרונות ייעודיים שיכולים להיות טכנולוגיים כמו אוטומציה עסקית, צ׳אט בוט שילוב מערכות מתקדמות, הוספת כוח אדם ועוד.

שיפור השירות באמצעות צ׳אט בוט לוואצאפ

אין זה סוד שכיום זמן התגובה ללקוח הוא קריטי, וככל שנענה לו מהר יותר כך הסיכוי שיהפוך ללקוח משלם יהיה גבוה הרבה יותר. כמובן שלא כל עסק יכול להרשות לעצמו להחזיק מערך שירות לקוחות 24/7, ולכן הפתרון של צ'אט בוט ובמיוחד בוט לוואטסאפ הוא גאוני. למעשה, מדובר על רובוט שיכול לתת ללקוחות מענה בכל נכס דיגיטלי כמו ברשתות חברתיות, אפליקציות, אתרים וואטסאפ ועוד. למעשה, הצ׳אט בוט הוא כלי שיווק בוואטאפ מהפכני שמסוגל לנהל שיחה דו כיוונית עם הלקוח ולספק לו מידע ראשוני, מידע משני, תמיכה מלאה ועוד.. ובכך למעשה העסק שלכם מקבל יתרון טכנולוגי ענק על פני המתחרים.

ישיבת-צוות-עם-לפטופ-הציידים

שילוב מערכות ניהול לייעול הטיפול בלקוחות

עוד כלי ייעול סופר חיוני לעסקים הוא שילוב מערכות מתקדמות לניהול לקוחות כמו מערכות CRM, ERP. מערכות אלה מאפשרות לתעד את כל המידע על הלקוחות במערכת אחת חכמה, לתעד את המלאי, ספקים, חשבוניות, כספים, פגישות, משימות ועוד. כאשר כל המידע החיוני של העסק מתועד במקום אחד, העבודה נעשית הרבה יותר יעילה מבחינת פרודוקטיביות וסנכרון בין העובדים השונים בעסק. כמו כן שילוב המערכות יגרום לייעול שירות הלקוחות בעסק.

תמחור מחדש למוצרים/שירותים

ככל שהעסק גדל ואתם צוברים ניסיון, מן הסתם איכות השירות עולה ומשתפרת, מה גם שההוצאות הולכות וגדלות כיוון שיש צורך לגייס יותר משאבים כדי לשמור על איכות השירות ואולי גם לעבור למשרדים גדולים יותר. חשוב להבין שהתמחור של השירות הוא נגזרת של אותה האיכות שהלקוח מקבל, כך שאם זמן רב לא שיניתם את תמחור השירותים או המוצרים, זה הזמן להקדיש לכך תשומת לב ולעלות מחירים. כמובן שיש לקחת בחשבון את מחירי השוק ואולי לתת ללקוח בידול או ערך נוסף שיהיה שווה את המחיר הגבוה.

הסדרת הליכי עבודה בכל הקשור לניהול לידים

חוסר תיאום, מאבקי כוחות וניהול מכירות שאינו ברור מראש, מוביל לעסק שאינו מתפקד טוב ופוגע במתן השירות ללקוח ומכאן המצב יכול להתדרדר. על מנת למנוע מצבים שכאלה עליכם לכתוב מראש נהלים ברורים, כך כל מנהל מכירות יידע את עבודתו וכל פעולה מסוימת בעסק תעשה בצורה מסודרת. לדוגמה, אם מגיע ליד מגוגל או מרשתות חברתיות, יש זמן מסוים שחייבים לחזור ללקוח, לתעד את השיחה או ההצעה שיצאה ללקוח, מעקב של פולו-אפ, תזכורות לפגישות, תזכורות לביצוע תשלום וכך הלאה.

ולסיום, תפרגנו לעובדים

נכון שאנחנו כבעלי עסקים תמיד רוצים לייעל את השירות בעסק, להגדיל את המכירות ולעשות הכל כדי שהעסק ״יעבוד״ כמו סיסטם. אך עלינו לזכור שבסופו של דבר ההון האנושי הוא זה שמניע את גלגלי העסק, ולכן לעתים עלינו לעצור, לפרגן לעובדים ובאמת להעריך את מה שהם עושים לטובת העסק שלכם.

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!