תוכן עניינים
נושא הדיוור בוואטסאפ הוא נושא מרכזי אצל בעלי עסקים וידובר עליו עוד רבות בהמשך, מטרת דיוור בוואטסאפ היא מקסום המכירות/הזמנות בבית העסק במינימום השקעה כספית ובמינימום מאמץ. בשילוב של אוטומציה, צ'אט בוט לוואטסאפ ועוד, והוא חלק בלתי נפרד מהנושא החשוב ביותר שהוא שיווק בוואטסאפ
למה מומלץ לעשות דיוור בוואטסאפ?
כאמור, דיוור בוואטסאפ ממקסם את המכירות בעסק, אבל איך בדיוק?
קבלו 10 יכולות של דיוור בוואטסאפ שיגרמו לכם לחשוב איך לא השתמשתם בשירות עד היום!
1. שליחת דיוור מפולח לרשימת נמענים ב- 3 לחיצות עכבר.
2. סיגמנטציה בהתאמה אישית לרשימת הקהלים.
3. שליחת פוש מיידי וקבלת סטטוס על ההודעה (נפתחה/נקראה/נשלחה).
4. שילוב יכולות ChatGPT כמענה ראשוני להודעת הדיוור שנשלחה.
5. שילוב לחצני פעולה בהודעת הדיוור (Quick Reply/Buttons/Call).
6. שילוב שדות מותאמים אישית (משתנים) בניסוח הטקסטואלי של ההודעה.
7. הגעה שיווקית לקהל היעד תוך שניות בלבד עם אחוזי פתיחה מדהימים ובמינימום השקעה.
8. דשבורד מסודר עם נתוני צפיה ופתיחת הודעות, דיאגרמות ואפשרות ייצוא לקובץ CSV.
9. ייבוא נמענים חדשים בקובץ CSV בקלות לתוך מערכת הדיוור ב 2 לחיצות עכבר.
10. שילוב אינטגרציות ואוטומציות עם API עשיר הניתן לחיבור לכל מערכת צד ג'.
איך לעשות שיווק בוואטסאפ הלכה למעשה!
אז לאחר שהבנו ששיווק בוואטסאפ חיוני מאוד, נשאלת השאלה: איך עושים דיוור שיווקי בוואטסאפ כזה שימקסם את עצמו מצד אחד, וישמור על המספר תקין ויציב (מבלי להיחסם) מצד שני. מדובר בכמה שלבים שנעבור עליהם עכשיו.
- דיוור בוואטסאפ – הכנה המקדימה!
הכל מתחיל בהכנה המקדימה שצריך לבצע לפני שליחת הדיוור השיווקי בפועל! קל מאוד לחשוב ששליחת דיוור בוואטסאפ הוא נושא קל לביצוע וזו בדיוק הטעות שהמון עסקים נופלים בו. דיוור בוואטסאפ הוא נושא שצריך להכין אותו מבעוד מועד, ככל שההכנה שלו תיהיה תשתיתית ויסודית יותר, כך תימדד הצלחת הקמפיין השיווקי לאחר מכן.
אז איך עושים את זה תכלס!
יש להכין את רשימת הקהלים לפי סיגמנטציה, יש להשתמש בטבלה (למשל גוגל שיטס או אקסל) ולסדר את רשימת הנמענים (הלידים) באופן מסודר לפי קבוצות או פילוחים שונים ובגליונות שונים.
לדוגמה:
לידים חדשים מהחודש האחרון יהיו בגיליון 'גליון1', לידים מהחצי שנה האחרונה יהיו בגיליון שנקרא 'גיליון2', לקוחות שרכשו במחיר של עד 300 שקלים באתר יקוטלגו ב- 'גיליון3' וכן הלאה..
המטרה של הסדר הוא ליצור קבוצות מסודרות של קהלים שניתן להתאים עבורם את הניסוח הטקסטואלי שיישלח בוואטסאפ וכך הדיור השיווקי מקבל פרסונה שונה ומקצועית הרבה יותר. לא עוד דיווחים על ספאם ולא עוד הסרות ללא סוף מרשימות הדיוור, ככל שהקהל יהיה נקי ומפולח יותר כך איכות הלידים ואיכות העסקאות העתידיות יהיו איכותיים יותר!
לפעמים הכנה מקדימה לוקחת ימים, לפעמים לוקח גם שעות לסדר את כל הקהלים, נושא זה הוא רגיש מאוד וככל שייעשה בסבלנות גבוהה יותר כך התוצאות יהיו מרשימות יותר.
הפחתת הסרה ומניעת חסימה מצד וואטסאפ
- הפחתת הסרה ומניעת חסימה מצד וואטסאפ!
הפחתת הסרה ומניעת חסימה מצד וואטסאפ' הוא נושא סופר חשוב שאחראי על האם השיווק שלכם בוואטסאפ יצליח או שלא, גם פה חשוב להיות מאוד ממוקדים בהכנת התשתית הטקסטואלית המתאימה לפי קבוצת הפילוח.
חשוב לעבוד עם קופירייטר מקצועי שידע לעביר את החומר השיווקי בשפה פשוטה (שפת העם) רוב בעלי העסקים הנישתיים שוגים בכך שהם מדברים עם הלקוחות בשפה המקצועית שלהם אף על פי שרוב הלקוחות אינם מבינים היטב את הניואנסים השונים כך יכול להיווצר מצב שלקוחות אינם מבינים את מהות בית העסק הפונה אליהם וכתוצאה מכך הם מסירים עצמם מרשימת הדיוור.
- דיוור שיווקי בוואטסאפ – הסרה מרשימת התפוצה
לקוח תמיד צריכה להיות האפשרות להסיר עצמו מהרשימה, במידה ויבקש זאת וזה אמור לקרות באופן מיידי, אוטומטי כאן ועכשיו! באמצעות אוטומציה שיווקית ניתן לבצע הסרה אוטומטית מרשימת הדיוור כך שהנמען המבקש לא יקבל יותר הודעות שיווקיות לעולם וכך ייחסך מבית העסק תביעות ספאם לחינם.
על מנת להכין הודעות פרסונליות ממירות ככל היותר יש להכין כמה ניסוחים שונים או הודעה אחת (הודעת תבנית) המכילה מספר משתנים המותאמים לכל לקוח מתוך רשימת הנמענים, הבא נצרף מספר דוגמאות.
1. דוגמא להודעה שיווקית קבועה ללא שדות דינאמיים:
היי,
כאן רונית סוכנת הנדל"ן שלך, פנית אלינו בעבר ואני רוצה לעניין אותך בדירת גן 117 מ"ר בעיר רמת גן.
הדירה זמינה לשיווק וצריכה להימכר במיידי.
מחיר הדירה: 2,850,000 ש"ח
לתאם לך?
(להסרה השב: הסר)
2. דוגמא להודעה שיווקית פרסונלית עם שדות דינאמיים:
היי {{שם ליד}},
כאן {{שם הסוכנת}} סוכנת הנדל"ן שלך, פנית אלי בעבר בנוגע ל{{סיבת הפניה}} ואני רוצה לעניין אותך בדירת גן 117 מ"ר בעיר רמת גן שתואם את החיפוש שלך.
הדירה זמינה לשיווק וצריכה להימכר במיידי.
מחיר הדירה: 2,850,000 ש"ח
מעניין אותך לקבל מידע נוסף?
(אם לא רלוונטי יותר אנא השב 1)
דיוור שיווקי בוואטסאפ - לסיכום!
הודעות שיווקיות בוואטסאפ הם לא סיפור של מה בכך כל עוד עושים את זה נכון ויסודי לפי כללי הספר, אם עושים זאת בחיפזון ובמטרה להגיע לכמה שיותר נמענים בפרק זמן קצר אז התהליך יכלול בדר"כ המון קיצורי דרך והתוצאה תיהיה הרת אסון לבית העסק, ריבוי הסרות מרשימת התפוצה מצד הלקוחות וכך איבוד לקוחות פוטנציאלים לעסק וכן חסימות שיגיעו הן מהלקוחות והם מחברת מטא, ראוי להשתמש בהודעות דינאמיות ובנתוני לקוח על מנת להמחיש כמה שיותר פניה אישית ולא פניה מלאכותית.