תוכן עניינים
נושא הדיוור בוואטסאפ הוא נושא מרכזי בקרב בעלי עסקים, וידובר עליו עוד רבות בעתיד. מטרת דיוור בוואטסאפ היא למקסם את המכירות וההזמנות בעסק תוך השקעה כספית מינימלית ומאמץ מועט, בשילוב עם אוטומציה, צ'אט בוט לוואטסאפ ועוד. זהו חלק בלתי נפרד מהנושא החשוב ביותר – שיווק בוואטסאפ.
למה מומלץ לעשות דיוור בוואטסאפ?
כפי שנאמר, דיוור בוואטסאפ ממקסם את המכירות בעסק. אבל איך בדיוק?
קבלו 11 יכולות של דיוור בוואטסאפ שיגרמו לכם לתהות איך לא השתמשתם בשירות עד היום:
- שליחת דיוור מפולח לרשימת נמענים ב-3 לחיצות עכבר.
- סיגמנטציה מותאמת אישית לקהל היעד.
- שליחת הודעות פוש מיידיות וקבלת סטטוס על ההודעה (נפתחה/נקראה/נשלחה).
- שילוב יכולות ChatGPT כמענה ראשוני להודעת הדיוור שנשלחה.
- שילוב לחצני פעולה בהודעת הדיוור (Quick Reply / Buttons / Call).
- שילוב שדות מותאמים אישית (משתנים) בטקסט ההודעה.
- הגעה שיווקית לקהל היעד תוך שניות, עם אחוזי פתיחה מרשימים ובהשקעה מינימלית.
- דשבורד מסודר עם נתוני צפייה ופתיחת הודעות, גרפים ואפשרות ייצוא ל-CSV.
- ייבוא נמענים חדשים מקובץ CSV בקלות, ב-2 לחיצות עכבר.
- שילוב אינטגרציות ואוטומציות עם API עשיר לחיבור לכל מערכת צד ג'.
- שילוב יכולות צ'אט בוט AI להתמודדות עם מספר רב של פניות בו זמנית!
איך לעשות שיווק בוואטסאפ הלכה למעשה!
לאחר שהבנו ששיווק בוואטסאפ חיוני מאוד, נשאלת השאלה: איך עושים דיוור שיווקי בוואטסאפ בצורה שממקסמת את התהליך מצד אחד ושומרת על המספר תקין ויציב מצד שני? (מבלי להיחסם). ישנם כמה שלבים חשובים שנעבור עליהם כעת.
- דיוור בוואטסאפ – ההכנה המקדימה!
הכל מתחיל בהכנה המקדימה שצריך לבצע לפני שליחת הדיוור בפועל! קל לחשוב ששליחת דיוור בוואטסאפ היא משימה פשוטה, אך זו טעות נפוצה שעסקים רבים נופלים בה. דיוור בוואטסאפ דורש הכנה יסודית ותשתיתית מראש. ככל שההכנה תהיה מדויקת יותר, כך תוצאות הקמפיין השיווקי יהיו מוצלחות יותר.
אז איך עושים את זה תכלס?!
יש להכין רשימת קהלים על פי סיגמנטציה. ניתן להשתמש בטבלאות (כמו Google Sheets או Excel) כדי לסדר את רשימת הנמענים (הלידים) לפי קבוצות או פילוחים שונים ובגליונות שונים.
לדוגמה:
- לידים חדשים מהחודש האחרון יהיו בגליון 'גליון1'.
- לידים מהחצי שנה האחרונה יהיו בגליון 'גליון2'.
- לקוחות שרכשו במחיר של עד 300 שקלים באתר יקוטלגו בגליון 'גליון3' וכו'.
המטרה היא ליצור קבוצות מסודרות של קהלים ולהתאים עבורם ניסוח טקסטואלי מותאם אישית. כך, הדיוור השיווקי יקבל נימה מקצועית ומותאמת לכל לקוח. ככל שהקהל יהיה ממוקד ומפולח יותר, כך איכות הלידים ואיכות העסקאות העתידיות יהיו גבוהות יותר!
לפעמים הכנה מקדימה לוקחת ימים, לפעמים לוקח גם שעות לסדר את כל הקהלים, נושא זה הוא רגיש מאוד וככל שייעשה בסבלנות גבוהה יותר כך התוצאות יהיו מרשימות יותר.
- הפחתת הסרות ומניעת חסימה מצד וואטסאפ!
נושא הפחתת הסרות ומניעת חסימה הוא חשוב מאוד להצלחת השיווק בוואטסאפ. יש להתמקד בהכנת הטקסט המתאים לפי קבוצות הפילוח השונות.
עבודה עם קופירייטר מקצועי תסייע להעביר את המסר השיווקי בשפה פשוטה ומובנת (שפת העם). בעלי עסקים נישתיים נוטים לדבר בשפה מקצועית שלא תמיד מובנת ללקוחות, וכתוצאה מכך הלקוחות מסירים עצמם מרשימת הדיוור.
- דיוור שיווקי בוואטסאפ – הסרה מרשימת התפוצה
חשוב שלקוח תמיד יוכל להסיר את עצמו מרשימת התפוצה בצורה מיידית ואוטומטית. באמצעות אוטומציה שיווקית ניתן לבצע הסרה אוטומטית מרשימת הדיוור, כך שהלקוח לא יקבל הודעות שיווקיות נוספות ועסקכם יימנע מתביעות ספאם מיותרות.
כדי להכין הודעות פרסונליות ממירות יש להכין כמה ניסוחים שונים, או הודעה אחת המכילה מספר משתנים המותאמים לכל לקוח. הנה מספר דוגמאות:
1. דוגמא להודעה שיווקית קבועה ללא שדות דינאמיים:
היי,
כאן רונית סוכנת הנדל"ן שלך. פנית אלינו בעבר ואני רוצה לעניין אותך בדירת גן של 117 מ"ר בעיר רמת גן.
הדירה זמינה לשיווק וצריכה להימכר מיידית.
מחיר הדירה: 2,850,000 ש"ח.
לתאם לך?
(להסרה השב: "הסר")
2. דוגמא להודעה שיווקית פרסונלית עם שדות דינאמיים:
היי {{שם ליד}},
כאן {{שם הסוכנת}} סוכנת הנדל"ן שלך. פנית אליי בעבר בנוגע ל{{סיבת הפניה}}, ואני רוצה לעניין אותך בדירת גן 117 מ"ר בעיר רמת גן, שתואמת את החיפוש שלך.
הדירה זמינה לשיווק וצריכה להימכר מיידית.
מחיר הדירה: 2,850,000 ש"ח.
מעניין אותך לקבל מידע נוסף?
(אם לא רלוונטי יותר, השב "1")
דיוור שיווקי בוואטסאפ - לסיכום!
הודעות שיווקיות בוואטסאפ הן לא עניין של מה בכך, כל עוד עושים זאת בצורה נכונה ויסודית לפי כללי הספר. אם עושים זאת בחיפזון ובמטרה להגיע לכמה שיותר נמענים בזמן קצר, התוצאה עלולה להיות הרסנית לעסק – ריבוי הסרות מרשימת התפוצה, איבוד לקוחות פוטנציאליים וחסימות מצד הלקוחות וחברת מטא. כדי להצליח, יש להשתמש בהודעות דינאמיות ונתוני לקוח אישיים ולייצר פנייה אישית ולא מלאכותית.