תוכן עניינים
זהו רגע גורלי עבור העסק שלכם. אתם עומדים להטמיע מערכת "וואטסאפ רשמי" מבית Meta ואתם מלאי חששות מהבלתי נודע. ראשית, הירגעו – אתם לא לבד. יש באזז גדול סביב נושא הוואטסאפ הרשמי ואנחנו כאן לעשות לכם סדר אחת ולתמיד.
המושג "וואטסאפ רשמי" הוא כינוי עממי למה שמכונה כיום WhatsApp Business Platform, ומיועד בעיקר לארגונים ועסקים גדולים. אין בנאדם שלא עובד היום עם וואטסאפ ואין עסק שלא משתמש בוואטסאפ לצרכים העסקיים השונים שלו כגון בוט לוואטסאפ ועוד מגוון שירותים של הכלי העוצמתי זה . לכולנו מטרה אחת: ייעול התקשורת ונוחות העבודה השוטפת.
מה שונה בין וואטסאפ רגיל לוואטסאפ רשמי?
1. סביבת השרת
וואטסאפ רשמי פועל על תשתית ענן מבית Meta, מה שמבטיח עבודה רציפה ויציבה ללא תלות במכשיר פיזי. בוואטסאפ רגיל, לעומת זאת, השימוש תלוי בחיבור למכשיר טלפון פעיל – דבר שעלול לגרום להפרעות ולתקלות.
2. תעריפי השימוש
וואטסאפ רגיל הוא חינמי לחלוטין, אך וואטסאפ רשמי מבוסס על מודל תשלום לפי "שיחות" (Conversations). תעריף השימוש משתנה בהתאם למספר השיחות הפעילות עם לקוחותיכם.
3. יכולות מערכת
וואטסאפ רשמי מציע אפשרויות מתקדמות שאינן זמינות בוואטסאפ רגיל, כגון:
- שליחת הודעות אוטומטיות באמצעות בוטים.
- רשימות דיוור בוואטסאפ לרשימות תפוצה גדולות.
- אינטגרציה עם מערכות צד ג' (יומנים, חשבוניות, תזכורות ועוד).
כיצד הכי נכון להתכונן למעבר לשימוש עם וואטסאפ רשמי?
חלק זה הוא החלק המנטלי והוא החלק הכי חשוב במעבר (מיגרציה) מוואטסאפ ביזנס רגיל לוואטסאפ רשמי.
ראשית, שימו לב שתצטרכו להתרגל לסביבה חדשה. אם בוואטסאפ ביזנס התרגלתם לעבוד מאפליקציה הפופולרית של וואטסאפ, שימו לב שכעת תצטרכו להתרגל לסביבת עבודה מעט שונה הדורשת תקופת התסגלות לכם ולצוות.
הדבר בא לידי ביטוי בממשק משתמש שונה, חוקים שונים, סביבה שונה והכי חשוב – עד שתבינו כיצד זה עובד, תצטרכו להיעזר בסבלנות רבה.
טיפ נוסף לפני המעבר הוא שימוש במספר טלפון שלא היה בשימוש קודם לכן באפליקציית המסרים של וואטסאפ. נכון שבמספר הנוכחי שלכם יש את כל הצ'אטים והיסטוריית השיחות וההודעות, אך שימו לב שבעת מעבר לוואטסאפ רשמי תצטרכו להתחיל דף לבן חדש ולא תוכלו להמשיך להשתמש באותו מספר או עם אותה היסטוריית הודעות.
הקצו לכך מספר ייעודי נפרד ופרסמו אותו בין הלקוחות שלכם ועדכנו אותם במספר החדש.
כמה עולה וואטסאפ רשמי באמת?
זו השאלה הכי מתבקשת כיום לפני המעבר לוואטסאפ רשמי. הבה נתחיל לדבר על כך – ראשית, חשוב מאוד להבין את שיטת התמחור של Meta לעבודה עם WhatsApp Business Platform. ישנם שני גורמים המשפיעים על התמחור, להלן ההסבר המפורט:
1. שיחות (צ'אטים) שהחלו ביוזמת הלקוחות.
צ'אטים ביזומת הלקוח אילו מקרים שבהם הלקוחות הם אלו שיוזמים איתכם את הצ'אט/שיחה בוואטסאפ, במקרים כאלו התעריף שמטא ייגבו מכם הוא 0 שקלים, למעשה לא תחוייבו כלל! אלו שיחות בחינם למשך 24 שעות.
לדוגמא: לקוח שלח לכם הודעה ביום רביעי בשעה 21:30 בערב = תוכלו להשיב ללקוח בשפה חופשית בחינם עד ליום חמישי בשעה 21:30 בערב. אם תרצו להשיב ללקוח ביום חמישי בשעה 21:31 לא תוכלו לעשות זאת בחינם ותדרשו לשלם על כך תעריף "פתיחת שיחה".
2. שיחות (צ'אטים) שהחלו ביוזמת בית העסק:
צ'אטים ביוזמת בית העסק הם נושא מורכב יותר להבנה ודורש חידוד ותרגול עד להבנה מלאה.
שימו לב שצ'אטים ביוזמת העסק הינם בתשלום ולא בחינם.
גם כאן, כמו בצ'אטים ביוזמת הלקוח, יש תוקף של 24 שעות לכל צ'אט/שיחה המתקיים ביניכם לבין הלקוח. רק שכאן נדרש מעורבות של שני הצדדים על מנת שתוכלו לשוחח בצורה חופשית ללא חסמים.
לדוגמא: יזמתם הודעה בתשלום ללקוח, אך לא תוכלו להמשיך לכתוב ללקוח בחינם ובשפה חופשית עד שלא יגיב לכם להודעה הראשונית, שכן חברת Meta מעודדת אינטראקציה דו-צדדית לצ'אטים/שיחות שנוצרו ביוזמת העסק. זה אמנם קצת מגביל אתכם, אך זהו כלל ברזל חשוב מאוד שכדאי לדעת.
בנוסף לכך, קיימים שלושה סוגי הודעות עם תעריפים שונים שעסק יכול ליזום ללקוח:
1.הודעת וואטסאפ מסוג "שיווק".
ההודעות הנפוצות והיקרות ביותר הן הודעות מסוג "שיווק", הכוללות הודעות רגילות או הודעות שיווקיות שברצונכם לשלוח ללקוח. נכון לחודש נובמבר 2024, עלות שליחת הודעה בודדת מסוג "שיווק" היא 0.0353$ (0.13 אגורות להודעה בודדת).
2.הודעת וואטסאפ מסוג "שירות".
ההודעות מסוג "שירות" כוללות הודעות בעלות אופי שירותי יותר, כמו עדכון על הזמנות קיימות או עדכון על פגישות או תורים. אלו הודעות בעלות תעריפים זולים יותר. לדוגמא, הודעה בודדת מסוג "שירות" תעלה כ-0.0053$ (0.019 אגורות – פחות מאגורה אחת).
3.הודעת וואטסאפ מסוג "אימות".
ולבסוף, ההודעות מסוג "אימות" מיועדות בעיקר לשליחת OTP (הודעות אימות עם קוד סודי), כמו בעת כניסה לחשבון הבנק או לאישור תשלום באתר (למשל 3DS). השימוש בהן אינו נפוץ כמו הודעות מסוג "שיווק" או "שירות". התעריף להודעה בודדת מסוג זה הוא 0.0169$ (0.062 אגורות).
שימו לב! הצ'אטים/השיחות שנוצרו ביוזמתכם (בית העסק) דורשים מעורבות של הלקוח בקבלת ההודעות. לדוגמא, יזמתם הודעה ללקוח ולא קיבלתם מענה ממנו – אל תשלחו לו הודעות נוספות, כי תחויבו בעבור כל הודעה נוספת שתישלח אליו. רק במידה והלקוח יגיב לכם להודעה, ייפתח לכם חלון של 24 שעות בהם תוכלו לשוחח באופן חופשי עם הלקוח ללא מגבלות נוספות. בתום 24 השעות, השיחה פגה ואם תשלחו הודעה נוספת ללקוח או שהלקוח ישיב לכם, ייפתח חלון שיחה חדש של 24 שעות.
מידע נוסף אודות התמחור והחוקיות של WhatsApp Business Pltform תוכלו לקרוא כאן
אילו עוד הוצאות צפויות לפני המעבר לוואטסאפ רשמי?
ההוצאה האחרונה הנדרשת לפני מעבר לוואטסאפ רשמי היא עלות הספק. כידוע, בוואטסאפ ביזנס קיימת אפליקציה ייעודית של וואטסאפ, אך בוואטסאפ רשמי לא קיים ממשק משתמש (GUI) דמוי אפליקציה מבית Meta. לכן, תצטרכו להתחבר לספק צד ג' שיספק עבורכם את הצורך בניהול הצ'אטים והמערכת. ישנם מאות ספקים המורשים לספק שירותי וואטסאפ (חשוב לבחור ספק מתוך הרשימה הבאה) ולא להתפתות לספקים שאינם מורשים אשר יהוו פריצת אבטחה עבור הארגון שלכם בהמשך. לכל ספק יש עלות שימוש חודשית שונה – יש להתעדכן מול הספק בתעריפים הזמינים.
בחברת The-Hunters יש לנו ניסיון רב שנים בהטמעת וואטסאפ רשמי בחברות בכל סדר גודל וארגונים. נשמח ללוות אתכם בבחירת ספק מתאים והטמעת מערכת הוואטסאפ שתהווה אבן דרך יסוד בכל פעולות העסק שלכם, החל ממענה אוטומטי באמצעות AI, שליחת מסמכים, גביית תשלומים, קביעת פגישות, עדכון משימות ועוד.