fbpx

אוטומציה בוואטסאפ מה זה?

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

אוטומציה בוואטסאם מה זה

תוכן עניינים

אוטומציה בוואטסאפ

מה זה בכלל אוטומציה לוואטסאפ ולמה אתם חייבים את זה בעסק שלכם?

וואטסאפ נכנסה לחיינו לפני קצת יותר מעשור, אך היום קשה לנו לדמיין את החיים בלעדיה. כאן שווה לציין נקודה מעניינת, ישראל היא אחת המדינות בהם חדירת וואטסאפ היא הרחבה ביותר ולמעשה כמעט כל ישראלי שמחזיק סמרטפון (כלומר, כמעט כל ישראלי בטווח הגילאים 15 ל-75) משתמש בוואטסאפ בתור אפליקציית המסרים המיידיים העיקרית שלו. כבר בשנת 2018 השיקה וואטסאפ גרסה עסקית (וכדאי להזכיר שמאז 2014 וואטסאפ היא בבעלות פייסבוק). 

השילוב של שני הגורמים האלה יצר הזדמנות ענקית לפתוח ערוץ חדש ויעיל ונח אל מול לקוחות, ספקים ואפילו לקוחות פוטנציאלים. ואכן, הרבה עסקים ועצמאים אימצו חשבון עסקי של וואטסאפ. 

זה טוב ויפה, אבל מסתבר שבשביל להפוך את הוואטסאפ לכלי עבודה עוצמתי המבוסס על בוט חכם לוואטסאפ או מנוע לידים צריך לעשות צעד נוסף ולדבר על אוטומציה לוואטסאפ. את זה אי אפשר לעשות לפני שמכניסים למגרש מושג חדש: אוטומציה עסקית

מה זו אוטומציה עסקית?

'אוטומציה עסקית' או 'אוטומציה שיווקית' היא דרך לרתום טכנולוגיות מחשוב ותקשורת לטובת ייעול תהליכים בעסק. 

ייעול כזה של תהליכים חוסך הרבה מאוד זמן על פעולות הכרחיות אך עקרות כמו שליחת חיובים והתרעות גביה, מעקב אחר הזמנות ועוד. הרעיון באוטומציה עסקית הוא להעביר פעולות שעובדים אנושיים נהגו לעשות (כמו אלו שפורטו לעיל) לאמצעים טכנולוגיים שיבצעו את הפעולות באופן אוטומטי. ומי שבמצע את הפעילויות האלו הוא כמובן צ'אט בוט חכם

העובדה שעסקים, ארגונים ועצמאים רבים כבר פועלים במרחב הדיגיטלי רק הופכת את האימוץ של פתרונות אוטומציה עסקית למתבקשים. התחום הזה משיק לתחומים כמו IT (אינטגרציה של מערכות), ומערכות CRM (מערכות ניהול שירות) ולא מפסיק להתפתח, בעתיד כבר נראה בו הרבה יישומים של טכנולוגיות קצה כמו AI (בינה מלאכותית), iOT (האינטרנט של הדברים) ובלוקצ'יין. 

אבל לפני שחושבים על פתרונות עתידיים ומורכבים, יש כלים של אוטומציה עסקית שכל עסק יכול לאמץ ולהטמיע בקלות רבה ובעלות נמוכה – מה שמחזיר אותנו לאוטומציה עסקית בוואטסאפ. האפליקציה העסקית של וואטסאפ היא חינמית, אך חשוב להקפיד על כללי השימוש ולבצע תהליך אימות.

איך אוטומציה בוואטסאפ תייעל את פעילות העסק?

האוטומציה של וואטסאפ מאפשרת לכם להוציא הודעות ברכה אוטומטיות ללקוחות, לעדכן לקוחות בשעות הפעילות והזמינות של העסק ולמעשה לבנות סוג של בוט לוואטסאפ שיספק ללקוחות מידע רלוונטי בהתאם לשאלות חזויות שיוצגו לו. 

אפשר לקטלג פניות, מספרים ולקוחות וניתן לממשק אותו ישירות לפלטפורמות אחרות של העסק, כמו למשל אתר האינטרנט או עמוד האינסטגרם של העסק. התממשקות הזו דו כיוונית כי באותה מידה ניתן לחבר בין עמוד הפייסבוק (אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת) של העסק לחשבון הוואטסאפ, כך שמי שפוגש את העסק ברשת יכול ליצור קשר מידי בוואטסאפ.

ניתן להפיץ הודעות דרך הוואטסאפ (קחו בחשבון שרק מי ששמר את המספר יקבל את ההודעה) ומומלץ להיזהר ולא לשלוח ספאם, זה גם לא ממש אפקטיבי וזה גם עלול להוביל לחסימת החשבון העסקי שלכם.

בין היתרונות שיש באוטומציה בוואטסאפ ניתן למנות גם את התרגום העסקי של 'קבוצת הוואטסאפ', שניתן באמצעותה לייצר מועדוני לקוחות ייחודיים או לפתוח ערוצים הנוגעים לפרויקט ספציפי.

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!

WhatsApp