fbpx

מנהלים את הוואטסאפ מתוך ה- CRM? כדאי שתתחילו!

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

ניהול וואטסאפ במערכת CRM

תוכן עניינים

ככל שאנחנו מתקדמים בעידן העסקי הנוכחי יותר ויותר בעלי עסקים מכניסים את הוואטסאפ לשגרת העבודה היום יומית שלהם. חלקם משתמשים במוצר כדי ליצור בוט לוואטסאפ  על מנת לשפר השירות והמכירות, אחרים משתמשים בוואטסאפ ככלי התקשורת העיקרי שלהם. כך שמעבר להתכתבות רגילה עם לקוחות ומתעניינים מדובר כאן על צורך נדרש בייעול העסק הארגוני על ידי מקום אחד מרוכז לכל מקורות ההגעה גם יחד.

היתרונות בניהול וואטסאפ דרך מערכת CRM?

ובכן, בניהול וואטסאפ דרך מערכת CRM ישנם יתרונות רבים ומגוונים, אנחנו נמנה כמה מהם:

1. תיעוד ותיוק נתונים בכרטיס הלקוח – כל המידע מהוואטסאפ מתועד במקום אחד בכרטיס הלקוח בלחיצת כפתור ניתן לראות את כל ההיסטוריה של ההתכתבות, אילו הודעות הלקוח קיבל, הצעות, תזכורות ועוד..

2. סדר ארגוני – ארגונים עובדים באופן מסודר על אחת כמה וכמה כשמדובר ב- וואטסאפ ארגוני רשמי, מעבר לתיעוד עצמו מדובר על תהליכי עבודה שניתן לשלב עם הוואטסאפ כך שכל מסע הלקוח וההתקשרות עימו מרוכזים במקום אחד בלבד ולא כמה מערכות/אפליקציות במקביל.

3. שילוב נציגי שירות/תמיכה במענה האישי – נציגי שירות נוספים בארגון/עסק יוכלו להיות בקשר עם אותם לקוחות דרך מסך ניהול אחד, להתכתב עימם באמצעות שפה חופשית דרך מערכת ה- CRM ואף לשלוח להם הודעות אוטומציה שונות דרך הוואטסאפ.

עם אילו מערכות CRM ניתן לנהל וואטסאפ

בחירת מערכת CRM היא החלטה חשובה שיש לקחת כאשר אחד או יותר מהתנאים מתקיימים:

1. לחברת ה- CRM קיים מערכת API (Application Programming Interface) המאפשר לבצע קריאות/בקשות שרת מתוך המערכת החוצה, ומבחוץ לתוך המערכת.

2. מודולריות – כלל לא מומלץ לבחור מערכת CRM עם פיצ'רים מובנים או מערכת בקוד סגור שלא ניתנת להתאמה מודולרית. אם הזמן יעלו דרישות שונות להתאמה אישית של צרכים שונים במערכת, מערכות לא מודולריות לא יאפשרו זאת או לחילופין – יבקשו סכומי עתק עבור פיתוח יקר ולא כלכלי לכן מומלץ לבחור רק מערכות שגמישות מבחינת "התאמה אישית" ובנוסף שיאפשרו התממשקות קלה לאנשי פיתוח ללא עזרה נוספת מהתמיכה. (חברת Powerlink היא דוגמא לחברת CRM מודולרית המאפשרת הטמעת ואטסאפ ארגוני רשמי בהתאמה אישית על פי הצרכים השונים).

מינוף מכירות / שירות לקוחות באמצעות ניהול וואטסאפ ב CRM

מסע לקוח כשמו כן הוא – מסע אותו עובר הלקוח/מתעניין בעסק החל משלב ההתעניינות הראשונית ועד אשר הופך ללקוח פעיל מן המניין. מסעות לקוח יכולות להיות ללקוחות, מתעניינים, לקוחות בעבר ועוד ועוד כאשר המשותף לכולם הוא תיעוד המסע לפרטי פרטים מרגע ההתעניינות הראשונית באתר הבית למשל -> השארת פרטים בטופס צור קשר -> קבלת הודעת וואטסאפ אוטומטית -> שליחת הודעות שיווקיות אוטומטיות אחד לחודש במידה ולא נסגרה עסקה -> שליחת מסרונים שונים בהתאם לזמנים מסויימים (אחת ליום / אחת לחודש / אחת לשבוע) כאשר המטרה העיקרית היא להמיר את הלקוח ללקוח משלם.

מינוף מכירות באמצעות צ'אט בוט ששולח הודעות אוטומציה "מועדון לקוחות" – שיטה זו היא הפופולרית כיום ונהוגה בידי מספר גדול של עסקים, לדוגמא: ניצור תהליך אוטומציה שכאשר מגיע תאריך יום ההולדת של לקוח שנמצא במערכת ה CRM שלנו – יישלח באופן אוטומטי לחלוטין הודעת וואטסאפ אשר תברך את הלקוח לרגל יום ההולדת שלו, בנוסף, יקבל הלקוח שובר למימוש מותאם אישית באתר/בחנות בתוקף ל X זמן כך שעליו יהיה לנצל את השובר באופן מיידי מה שמגדיל מכירות ומגדיל יחסי המרה.

מינוף מכירות או בשפה המקצועית שיווק בוואטסאפ באמצעות פולואפים – שיטה נוספת מאוד מומלצת היא "פולואפים" אוטומטיים ללקוחות שהביעו התעניינות רגעית במוצר/בשירות שלכם אך לפתע נעלמו כלא היו או פשוט לא ענו לכם לשיחה טלפונית.

באמצעות הודעות פולואפ ניתן לתזמן באופן אוטומטי לחלוטין הודעות וואטסאפ אשר יכילו את פרטי הלקוח כגון השם שלו ופרטים מזהים אחרים ובכך להציע לו הצעות שונות בהתאם לפרקי זמן שונים מרגע ההתעניינות שלו.

לדוגמא:
לקוח השאיר פרטים באתר ביום חמישי בבוקר
– חמישי בצהריים יקבל הודעת פולואפ ראשונה.
– חמישי בערב יקבל הודעת פולואפ נוספת.
– ראשון בבוקר יקבל הודעת פולואפ נוספת עם תוכן שונה וממיר יותר וכן הלאה..

אילו הן רק חלק מהדוגמאות שבהן ניתן לבצע אוטומציה עסקית ומינוף המכירות, השירות והעוצמה של העסק בעזרת ניהול וואטסאפ במערכת CRM. 

אם עדיין לא עברתם לניהול של הוואטסאפ בדרך זאת, אתם חייבים להתחיל! 

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!

WhatsApp