כמה פעמים יצא לכם להמליץ על עסק או שירות, עקב איכות שירות הלקוחות שקיבלתם? אנחנו בטוחים שלא מעט! במקרים רבים ההחלטה של לקוח האם לקנות מעסק מסוים או להמליץ עליו היא איכות שירות הלקוחות אותו הוא קיבל!
כולנו כצרכנים, רוצים לרכוש מוצר שיש מאחוריו "אבא ואמא" ובפן רשמי יותר – כולנו צריכים שירות לקוחות שידע לתת לנו תשובות מקצועיות, איכותיות ומהירות לשאלות שיש לנו לגבי מוצרים או שירות שרכשנו, זמני משלוח, אפשרויות תשלום ועוד…
לכן, עסקים רבים הבינו שיש לשנות את הדרך בה הם מנהלים כיום את שירות הלקוחות בעסק.
בשנת 2023 לצרכן הישראלי לא תהיה יותר הסבלנות להמתין לנציג שירות לקוחות שיחזור אליו 24 שעות לאחר השארת הודעה, או להמתין על קו הטלפון דקות ארוכות על מנת לקבל תשובה לשאלה פשוטה, לשירות לקוחות 'פרמיטיבי' שגורם ללקוח לבזבז זמן יקר, כבר לא יהיה מקום ב 2023, אז איך מתכוננים לספק שירות לקוחות לצרכן הישראלי בשנת 2023?
שירות לקוחות מתקדם ב 2023 נקודות מפתח
מהירות תגובה
הזמן בו לוקח לעסק לענות לפניה הוא קריטי! כאמור לצרכן הישראלי ב 2023 אין סבלנות.
- הפתרון: תגובה אוטומטית לשאלות באמצעות צ'אט בוט
- היתרון: הלקוח לא ממתין, אפילו לא שניה אחת ובנוסף מקבל תשובה ספציפית לשאלה ששאל!
תוצאה: הלקוח קיבל תשובה מהירה ואיכותית לשאלה ששאל, דבר שכנראה מונע את הנטישה שלו ויעזור לו להתקדם לעבר הרכישה או ההמלצה!
מידע ותזכורות
חלק חשוב משירות הלקוחות היא היכולת לעדכן את הלקוח ולתזכר אותו לפני מועד של "הופעה אותה הזמין" או "תור למרפאה עם הוראות לפני ההגעה למרפאה".
הפתרון: בוט לוואטאסאפ – רובוט שיודע לשלוח הודעות ותזכורות באופן אוטומטי, לתזכר את הלקוח ולאפשר לו לבצע מגוון פעולות כאן ועכשיו!
היתרון: הלקוח מקבל את המידע באופן אוטומטי ובנוסף יכול לבצע פעולות כגון: ביטול, שידרוג ועוד…
תוצאה: הלקוח תמיד מעודכן! יודע מתי יש לו פגישה, איך הוא צריך להגיע ועוד.. כמו ששירות לקוחות צריך להיות בשנת 2023.
רכישות און ליין
שירות לקוחות לאחר רכישת מוצר הוא קריטי! העידן בו לקוחות מחכים בטלפון על מנת לקבל מידע על המוצר, זמן אספקה או ביטולים יעבור מהעולם ב 2023. לחנות האינטרנטית צריכה להיות היכולת לספק את המידע באופן, יעל ומהיר
הפתרון: קל,יעיל ואיכותי. אוטומציה עסקית – על ידי אוטומציה ניתן לשלוח ללקוח את כל המידע על המוצר אותו הוא רכש בנוסף לחשבונית הרכישה וזמני המשלוח!
היתרון: הלקוח מרגיש שהוא בבית! מקבל מידע מדויק על הרכישה אותה הוא ביצע.
תוצאה: הלקוח סופר מרוצה, כזה שיחזור לרכוש מכם ובוודאי ימליץ לאחרים!
לסיכום:
שם המשחק בשירות הלקוחות של 2023 הוא אוטומציה! עסקים שרוצים לשמר את הלקוחות שלהם יאלצו לבצע התאמות לעידן החדש ולהיות בקידמה של שירות הלקוחות. עסקים שלא יעשו זאת ישארו כנראה מאחור!