fbpx

בוט חכם לוואטסאפ, האם יש דבר כזה?

מאמרים אחרונים

דוגמאות לצ'אט בוטים

צאט בוט חכם לוואטאפ

תוכן עניינים

בוט חכם לוואטסאפ, האם יש דבר כזה?

בעשור השלישי של המאה ה-21 בוטים הם חלק מהסביבה הדיגיטלית שלנו והסביבה הדיגיטלית רק הולכת והופכת ליותר משמעותית ומרכזית בחיינו. צ'אט בוטים הפכו לחלק מהנוף ועדיין המונח הזה לא תמיד נגיש לכל האנשים. אז לפני שאנחנו צוללים לעולמם של בוטים בוואטסאפ, בואו נתחיל עם ביאור המונח 'בוט'.

מה זה בוט ולמה הוא חכם?

מקור המונח מהמילה 'רובוט'  במקרה שלנו רובוט וואטסאפ – שהיא מכונה המדמה פעולה אנושית. 'בוטים' הם בעצם הרובוטים של המרחב הקיברנטי, כלומר תוכנה המחקה מענה אנושי. 

ההגדרה הזו היא הגדרה רחבה מאוד הכוללת בתוכה גם תוכנות שסורקות את הרשת, תוכנות זדוניות, תואמי שחקנים במשחקי מחשב ועוד שימושים רבים אחרים אך לעניין מאמר זה, שמוקדש לפן העסקי שיווקי ולבוטים מקטגוריה שנקראת צ'אט בוט ובעיקר באופן בו ניתן לבצע שיתופי פעולה עם מערכות אחרות באמצעות בוט חכם לוואטסאפ. צ'טבוטים הן תוכנות שיודעות לנהל שיחה עם משתמש אנושי ויש להם יישומים רבים בפעילות מקוונת כמו שירות לקוחות, הדרכה, שיווק וייעוץ בקיצור, לבצע אוטומציה שיווקית במיטבה ללא יד אדם

כאן כדאי לציין שהיום יש גם צ'טבוטים זדוניים שתוכנתו לחלוב ממשתמשים מידע לפחות בעידן הנוכחי הדרך לזהות בוטים היא באמצעות מבחן טיורינג (אתם מכירים את היישום הווירטואלי שלו – זיהוי תבנית ולחיצה על הכפתור 'אני לא רובוט'). בעתיד כנראה נפגוש גם בוטים שיהיו מבוססים AI (בינה מלאכותית), שיפתחו אפשרויות חדשות (וסכנות חדשות).

בשונה ממוקד מאויש מענה מבוסס צא'ט בוט לוואטסאפ זמין ומספק מידע (ומקבל הזמנות) 24/7 בלי זמני המתנה ועומס על המוקד – זה מייעל ומשפר את השירות וגם מאפשר לעסק לחסוך בעלויות ולעשות שימוש אופטימלי יותר בכוח האדם שילוב זה מייצר מערכת שיווק בוואטסאפ שתורמת וממנפת את פעילות העסק . מסתבר שהרבה מאוד צרכנים למדו את השיטה ואת היתרונות של הצ'טבוט ואינם נרתעים משימוש בו, על פי בדיקה שנערכה לאחרונה מתברר ש-69% מהצרכנים עושים שימוש בצ'טבוט והנתון הזה צפוי רק לגדול בשנים הקרובות

איך ניתן להתאים לוואטסאפ בוט לצרכים של העסק?

אחת היתרונות של הפלטפורמה העסקית של וואטסאפ היא שניתן להטמיע בה בוט שיכול להכניס מימד חדש של אוטומציה עסקית (כלומר, לתת למערכת ממחושבת לייעל חלק מאספקט התקשורת של העסק עם לקוחות).

הפלטפורמה העסקית של וואטסאפ מספקת לעסקים ממשק תכנות נתונים (API) שמאפשר ביצוע וניהול תהליכי שירות מורכבים. אחרי שזה נאמר, התאמה של צ'טבוט יעיל דורשת תכנון ומחשבה ולעיתים גם סיוע של איש מקצוע שמתמחה בפיתוח צ'טבוטים. השלב הראשון בהכנת בוט חכם לוואטסאפ יהיה הגדרת המטרות של העסק וזיהוי המקום בו הצ'טבוט עשוי לתת ערך מוסף. 

השלב הבא היא בחירת פלטפורמת הפיתוח המתאימה. במקרה והבוט שלכם מיועד לוואטסאפ, ההמלצה היא לבחור בפלטפורמה שהיא גם שותף רשמי של וואטסאפ. זה גם המקום להזכיר שנדרש לקבל אישור מוואטסאפ לפתיחת חשבון עסקי (אם עדיין אין לכם חשבון כזה). 

פועלות בשוק מספר חברות מתמחות כאלה, היתרון בעבודה עמם הוא גם בקיצור התהליך, אך מעבר לזה גורם מתמחה ידע לבצע התאמה של פיצ'רים ייחודיים שמתאימים לעסק שלכם, יסייע בהטמעת המיתוג העסקי שלכם גם בוואטסאפ ולרוב גם יספק לכם מערכת שיודעת לעשות אינטגרציה בין כל הערוצים (דוא"ל, אתר רשתות) באופן אופטימלי ואפקטיבי.

שתפו:

תנו לפתרונות שלנו לעבוד בשבילכם!

WhatsApp